وب نوشت های یک آدم شکاک

Wednesday, September 28, 2005

بلاهت سیاسی یا حماقت اجتماعی

لابد در نشریات خوانده اید که پس از تصمیم شورای حکام، به دلایلی که حداقل برای من روشن نیست تبلیغات گسترده ای بر علیه دولت فخیمه انگلیس در ایران شروع شده است که از جمله عناصری که ادعای دانشجوئی دارند چند بارکوشیدند که سفارت را اشغال کنند. می گویم این کار بلاهت است، چون برای آن اشغال قبلی، مردم و اقتصاد ایران بهای کمی نپرداخته اند و اگر کسی به واقع ابله نباشد یک اشتباه را تکرار نمی کند. ولی برای این که درجه بلاهت را بهتر مشاهده کنید اول این قطعه را از سایت خبرگزاری مهر بخوانید:
»دانشجویان ایرانی که از سیاستهای گستاخانه انگلیس در مورد ایران و پرونده هسته ای کشورمان به خشم آمده اند در برابر سفارت انگلیس شعار می دهند: دانشجوی مسلمان حامل این پیام است - برای احقاق حق آماده قیام است ، ای رهبر آزاده - آماده ایم آماده ، وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد - ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد، قطعنامه هسته ای - فاقد اعتبار است، آژانس هسته ای هم - مهره استکبار است، از شورای امنیت - هرگز نمی هراسیم ، سوخت هسته ای را - با دست خود می سازیم.
به گزارش خبرنگار سیاسی "مهر"، دانشجویان همچنین تراکت و پارچه نوشته هایی به زبانهای عربی، انگلیسی و فارسی در دست دارند که بر روی آنها نوشته شده لانه جاسوسی دوم باید تسخیر شود. در عین حال "ودود حیدری" دانشجوی پزشکی دانشگاه تهران به نمایندگی از بسیج دانشجویی طی سخنانی در جمع دانشجویان تجمع کننده گفت: از مجلس شورای اسلامی می خواهیم پروتکل الحاقی را هرگز تصویب نکند و دولت نیز موضع مقتدرانه و عزت مدارانه خود را دنبال کند.
وی با مخاطب قرار دادن دول اروپایی و آمریکا گفت: آنان ما را از ارجاع به شورای امنیت می ترسانند اما ارجاع پرونده ما به شورای امنیت می تواند منجر به دو مساله شود : یا آنان ما را تحریم خواهند کرد که 27 سال این کار را انجام داده اند و هیچ نتیجه ای نگرفتند و یا آنکه با کشور ما وارد جنگ خواهند شد که به فرموده رهبرمان این بار قضیه عاشورا تکرار خواهد شد و اگر واقعا بحث جنگ جدی شود تمام منافع آمریکا و ایادی اش در نقاط مختلف جهان مصون نخواهند ماند. حتی خاک خود آمریکا و انگلیس نیز از دسترس بسیجیان محفوظ نخواهند ماند.
حیدری همچنین برای کشورهایی که به قطعنامه ظالمانه شورای حکام علیه کشورمان رای مثبت دادند ابراز تاسف کرد و از دولت
خواست رابطه دیپلماتیک کشورمان با این کشورها را مورد تجدید نظر قرار دهد
چند نکته: اولا قسمت های برجسته کار من است و نه گزارشگر. شما را بخدا ببینید، آخر این چه دانشجویانی هستند که فکر می کنند سوخت اتمی مثلا ساختن مهر و تسبیح است که می گوید « با دست می سازیم» . اگر با دست می توانستید بسازید پس چرا این قدر به محمد خان پاکستانی باج ورشوه دادید و چرا این همه منابع مملکت را دربازارهای سیاه جهانی تلف می کنید؟ آخر بی نوا تو دیگر در کدام بیابانی گم شده بودی؟
دوم این که صحبت از اشغال سفارت انگلیس می کنند. آخر پدر آمرزیده از « اشغال سفارت امریکا» درس عبرت نگرفتید! چیزی نمانده بود که رئیس جمهور منتخب شما « گرفتار» شود. از بیچارگی مردم دیگرچیزی نمی گویم چون مقوله ای نیست که برای شما مهم باشد.
سوم وقتی از قضیه عاشورا سخن می گوئید و می خواهید آن را تکرار کنید، امام حسین خود و خانواده اش را به کشتن داد ولی شما با این کار می خواهید ایران را به نابودی بکشانید. وقتی با بودن بوش دیوانه کاخ سفید، این گونه شاخ و شانه می کشید، آیا جز این است که دارید زمینه را برای حمله به ایران آماده می کنید. من یکی نظرم این است که هرکس که در هرپوششی خواهان این حمله باشدو یا برای آن زمینه سازی کند خائن به منافع ایران و ایرانیان است.
چهارم می خواهید روابط دیپلماتیک را با 34 کشور دیگر هم قطع کنید. آخر چقدر می خواهید با اسد( سوریه) وچاورز ( ونزوئلا) لاس بزنید! مگر به اندازه کافی منزوی و بی دوست و بی کس و کا رنشده اید که می خواهید با کشورهای بیشتری قطع رابطه کنید.
خدا اگر هست یک جو عقل به شما و یک خروار پول به ما بدهد که بزنیم به زخم زندگی مان.